Woensdag workout 24-4-’13

Vandaag een oefening voor de schouders en een variatie op deze oefening om ‘m wat pittiger te maken. Je hebt hiervoor twee plastic flesjes nodig, gevuld met water of zand. Wel goed dichtdraaien, haha!

Woensdag workout

Ga staan met je beide voeten stevig op de grond. Buig je knieën een heel klein beetje, zodat je je benen niet overstrekt. Houd de flesjes goed vast en maak twee hoeken van je armen. Je handen zijn in één lijn met je ellebogen en je ellebogen zijn onder je schouders. Je polsen zijn recht en je schouders laag.

Probeer ook je rug recht te houden en trek je navel een beetje in, zodat je wat spanning op je buik zet. Sta rechtop!

Blijf je armen zo houden (hoeken) en duw ze naar buiten:

Woensdag workout

Je handen zijn nog steeds voor je ellebogen. Je ellebogen til je op tot schouderhoogte. Probeer je schouders laag te houden.

Ga dan terug naar de beginpositie. Let op!: je armen blijven continu in een hoek!

Doe deze oefening zestien keer. Neem een minuutje rust en herhaal. In totaal doe je drie sets van zestien.

Variatie:

Woensdag workout

Om de oefening iets pittiger te maken, kun je je armen strekken naar buiten. De beginpositie is hetzelfde (de hoeken).

Volgende week weer een woensdag workout!